Відповіді на контрольні запитання лз№7
Контрольні запитання
1. Схарактеризуйте Веб-квест, наведіть історію його виникнення.
Веб-квест (webquest) в педагогіці — це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету. Вперше модель web-квесту була представлена викладачем університету Сан-Дієго Берні Доджем у 1995 р. Автор розробив інноваційні додатки до Інтернет з метою інтеграції в навчальний процес для різних предметів і рівнів навчання. Б. Додж виділив три принципи класифікації Веб-квестів. Сьогодні ця технологія використовується як найбільш вдалий спосіб використання Інтернету на уроках. Веб-квест дає можливість учням ефективно використовувати інформацію, яку вони знаходять у мережі. Веб-квест - це технологія орієнтована на учнів, занурених у процес навчання, яка розвиває їх критичне мислення. Вони спрямовані на розвиток у студентів навичок аналітичного і творчого мислення; викладач має володіти високим рівнем предметної, методичної та інформаційно-комунікаційної компетентності. Таким чином, Веб-квест поєднує в собі ідеї проектного методу та ігрових технологій в середовищі WWW засобами Веб-технологій. Завдяки конструктивному підходу до навчання, учні не лише добирають і упорядковують інформацію, отриману з Інтернету, а також скеровують свою діяльність на поставлене перед ними завдання. Це технологія, яка дозволяє працювати в групах (від трьох до п’яти чоловік), розвиває навики командної гри та лідерські якості.
2. Які види діяльності студенті використовуються в проектній роботі студентів у Веб-квестах?
3. У чому полягають принципи, за якими класифікуються Веб-квести?
4. У чому полягає сутність компіляційного завдання Веб-квеста?
5. Навести зміст та характеристику Веб-квестів:
1) журналістського;
У журналістських Веб-квестах студенти мають зібрати факти та організувати їх у жанрі репортажу новин, інтерв’ю і т. ін
2) конструкторського;
Конструкторський Веб-квест потребує від студентів створення продукту або плану з виконання раніше визначеної мети в певних межах.
3) творчого;
Творчий Веб-квест вимагає від студентів створення продукту в заданому форматі. Творчі проекти схожі на конструкторські, проте є вільними і непередбачуваними в своїх результатах. У процесі оцінки таких проектів необхідно більше уваги приділяти творчості й самовираженню студентів.
4) переконуючого;
Переконуючий Веб-квест має на меті створення продукту, здатного переконати будь-кого. Таке завдання виходить за межі звичного перекладу і вимагає від студентів розробки аргументів на користь будь-якого твердження, думки, варіанту розв’язку проблеми на основі матеріалів, одержаних у процесі роботи з квестом.
5) аналітичного;
Аналітичний Веб-квест досліджує взаємозв’язок речей реального світу в межах заданої теми.
6) наукового;
Наукові Веб-квести слугують для знайомства та залучення студентів до наукових досліджень у різних галузях знань.
7) оцінного.
Оцінні Веб-квести представляють студентам низку предметів із запрошенням до їх оцінки або класифікації, вибору рішення з обмеженого списку або оцінки результатів проведених досліджень.
6. У чому полягає інтерактивна методика Веб-квестів?
інтерактивна методика Веб-квестів навчає студентів знаходити необхідну інформацію, здійснювати її аналіз, піддавати її аналізу, систематизувати і вирішувати поставлені задачі, її використання є нескладним, не потребує завантаження додаткових програм або одержання специфічних технічних знань та навичок – необхідним є лише комп’ютер з доступом до мережі Інтернет.
7. Які компетенції майбутнього фахівця формуються в процесі проектної діяльності?
Одним із завдань системи освіти є підготовка фахівців, які б відповідали запитам роботодавців. Підготовка такого фахівця має ґрунтуватися на ідеї компетентнісно-орієнтованої освіти. Одним із системотворчих підходів, що посилюють розвивальний ефект навчальних програм, позитивно впливають на формування особистості сучасного студента, є проектна діяльність, яку можна розглядати як самостійну структурну одиницю навчально-виховного процесу.
8. Які види завдань для Веб-квестів визначив Берні Додж? Схарактеризувати кожне з них.
9. Яка структура Веб-квеста, навести характеристику його складових.
Вступ – короткий опис теми Веб-квесту. Завдання – формулювання проблемної задачі та опис форми подання кінцевого результату. Наприклад, задана серія запитань, на які потрібно знайти відповіді; прописана проблема, яку потрібно вирішити, та вказана інша діяльність, що спрямована на переробку і представлення результатів, виходячи із зібраної інформації, а також список інформаційних ресурсів, необхідних для виконання студентами завдання – посилання на Інтернет- ресурси і будь-які інші джерела інформації. Порядок роботи – опис послідовності дій, ролей і ресурсів, котрі необхідні для виконання завдання. Керівництво до дій (як організувати та представити зібрану інформацію) – допоміжна інформація, що може бути представлена у вигляді непрямих запитань. Оцінка – опис критеріїв і параметрів оцінки виконання Веб-квесту, які представляються у вигляді бланку оцінки. Критерії оцінки залежать від типу навчальних завдань, що вирішуються у Веб-квесті. Висновок – у цьому розділі підсумовується досвід, одержаний студентами в процесі виконання самостійної роботи над квест-проектом. Використані матеріали – посилання на ресурси, що використовувалися для створення Веб-квесту. Коментарі для викладача – методичні рекомендації для викладачів, студентів, які будуть використовуватися у Веб-квесті.
10. Яким чином здійснюється оцінка Веб-квеста, за якими критеріями?
Б. Додж (http://Вебquest.sdsu.edu\rubrics) рекомендує використовувати від 4 до 8 критеріїв, що можуть включати оцінку: − дослідницької та творчої роботи; − якості аргументації; − оригінальності роботи; − навичок роботи в мікрогрупі; − усного виступу; − мультимедійної презентації; − письмового тексту і т.ін.
11. Схарактеризувати освітній Веб-квест, наведіть приклад.
Освітній проект – це форма організації занять, яка передбачає комплексний характер діяльності всіх її учасників за певний проміжок часу – від одного уроку до декількох місяців. Розвиток Інтернет-технологій, ІКТ зумовили появу і використання в навчальному процесі інформаційно-комунікаційних мереж та на їх основі телекомунікаційних проектів. Одним із різновидів телекомунікаційних проектів є Веб-квест. Освітній Веб-квест – сторінки з певної теми на освітніх сайтах, які поєднані гіперпосиланнями зі сторінками з інших сайтів у Всесвітній павутині.
12. У чому полягає суть проектування педагогічного процесу?
13. У чому полягає та чим зумовлена інтеграція проектних та інформаційних технологій?
14-15. Схарактеризувати діяльність студентів на кожному етапі виконання Веб-квеста. Яким чином готується та представляється звіт студентами з виконаної роботи у Веб-квесті?
1. Студент обирає одну із запропонованих йому ролей. Обравши собі певну «роль», студент переходить до одного з досьє, які представлено на сторінці Веб-квесту.
2. Студент аналізує, як його роль узгоджується із завданнями інших членів команди. В результаті проходження цих етапів у студентів, формуються елементи інформаційно-комунікаційної компетенції: вибір соціальної ролі, одержують навички роботи в групі.
3. Далі студенти досліджують запропоновані ресурси та ресурси медіатеки навчального закладу (книги, журнали, енциклопедії). При цьому вони аналізують інформаційні ресурси, відбирають необхідну інформацію, шукають додаткову.
4. Для підготовки звіту представляється опис артефактів, котрі, на погляд студентів, представляють досліджуване питання. Для кожного артефакту вказується джерело (друкований посібник, електронне видання, адреси в Інтернет, пояснення, чому він необхідний під час дослідження даної теми. При цьому студент набуває досвіду збереження інформації, структурування інформаційних ресурсів.
5. Після закінчення процесу пошуку подає звіт за обраною темою.
6. Веб-квест передбачає спільну роботу, тому далі студенти обговорюють, сперечаються, формують план роботи групи в цілому. Тут кожний із них, будучи експертом у своїй галузі, бажає знайти найкращий розв’язок своїх завдань. Потім студенти обирають форму подання загального звіту та можуть розподілити ролі для подальшої роботи: розроблення макету сайту або презентації, створення дизайну та ін.
7. Завершується цей процес груповим захистом роботи. Аналогічно створюються всі інші сторінки.
16. Які характерні особливості Веб-квесту, що відрізняє його від інших технологій?
Характерними особливостями Веб-квесту, що відрізняють його від інших технологій, зокрема від методу проектів, є такі: перш за все заздалегідь, визначаються ресурси, в яких є інформація, необхідна для розв’язання проблеми. По-друге, Веб-квест однозначно визначає порядок дій, який має виконати студент для одержання необхідного результату. По-третє, обов’язковою складовою цієї технології є перелік тих знань, умінь і навичок, яких можуть набути студенти, після виконання даного Веб-квесту. По- четверте, однозначно визначені критерії оцінки виконаних завдань.
17. Яким чином і з якою метою використовуються Веб-квести в навчальній роботі ВНЗ?
18. У чому полягає місце і роль самостійної роботи студентів у ВНЗ?
19. Яким чином ІКТ та проектні технології використовуються в самостійній роботі студентів у ВНЗ?
Вища освіта України побудована відповідно до вимог Болонської конвенції, де особлива увага приділяється самостійній роботі студентів, яка потребує підвищення й інтеграції видів і форм організації навчальної діяльності студентів, здійснюється інтегрування інформаційно-комунікаційних технологій з педагогічною системою організації навчальної діяльності, що дозволяє розширити навчальні можливості студентів, здійснити вибір і організацію індивідуальної траєкторії навчання в контексті розвитку самостійного критичного і творчого мислення. Визначальну роль у цьому відіграє Інтернет, який є універсальним засобом пошуку інформації та передачі знань, особливо в процесі самостійної роботи студентів.
20. Які типи Веб-квестів використовуються в навчальному процесі ВНЗ? У чому полягає мета їх використання?
Комментарии
Отправить комментарий